تدارک بچه مسجدی های برای استقبال از ماه محرم 

تدارک بچه مسجدی های برای استقبال از ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
محمد مهدوی گفت: با مشورت بچه مسجدی های کانون در حال برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه های ماه محرم هستیم و در اولین اقدام قرار است چند روز قبل از شروع ماه محرم، مسجد و محله را سیاه پوش کرده و به استقبال این ماه برویم.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: علی رغم محدودیت های کرونایی اما مطابق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، با مشورت بچه مسجدی های کانون در حال برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه های ماه محرم هستیم و در اولین اقدام قرار است چند روز قبل از شروع ماه محرم، مسجد و محله را سیاه پوش کرده و به استقبال این ماه برویم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام بیان کرد: علاوه بر این در نظر دارد، هم زمان با ماه محرم با مشارکتو جلب کمک های خیرین طرح های نذر کتاب، چاپ و توزیع حرز امام جواد علیه السلام، چاپ دعای هفتم صحیفه سجادیه، توزیع پرچم یا حسین علیه السلام، توزیع ماسک و توزیع گوشت قربانی را اجرا کند.

وی اظهار کرد: در طرح نذر کتاب، قصد داریم به صورت مشارکتی ۱۰ هزار جلد کتاب ارتباط با خدا را تهیه کرده و در بین مساجد و تکایا مناطق محروم توزیع کنیم و سهم هر خَیر برای مشارکت در این طرح مبلغ ۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم در ایام محرم تعداد ۱۰ هزار عدد حرز امام جواد علیه السلام را چاپ کرده و در بین مردم مناطق محروم توزیع کنیم و سهم هر خَیر در اجرای این طرح نیز  یکهزار و ۲۰۰ تومان می باشد.

مهدوی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی مذهبی کانون، اجرای طرح نذر دعای هفتم سجادیه به تعداد ۱۰ هزار عدد است و به همین منظور هر فردی می تواند با پرداخت یکهزار تومان در این طرح شرکت کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام عنبرآباد عنوان کرد: اجرای طرح نذر پرچم یا حسین علیه السلام و توزیع در بین هئیت های مذهبی جنوب کرمان، یکی دیگر از برنامه های کانون نورالرضا علیه السلام است و سهم مشارکت هر فرد در این طرح نیز مبلغ ۲ هزار تومان می باشد.

وی ابراز کرد: همچنین در نظر داریم با جلب کمک های خیرین در ایام محرم قربانی خریداری کرده و پس از ذبح، گوشت های قربانی را در بین نیازمندان مناطق محروم توزیع کنیم.
 
مهدوی اظهار کرد: البته ابن طرح و برنامه ها با مشارکت گروه های جهادی فدائیان عدالت و فدائیان رهبر و همچنین موسسه خیریه نسیم مهربانی اجرا می شوند و افراد خَیر به عشق امام حسین علیه السلام می توانند نذورات خود را به نیت اموات و شهدا، برای سلامتی و ظهور حضرت و همچنین  برای سلامتی خود و خانواده شان در این زمینه صرف کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام عنبرآباد اظهار کرد: از آنجایی که امسال  شیوع کرونا محدودیت هایی در برگزاری مجالس عزاداری محرم و نیز برپایی سفره های نذری به وجود آورده است بنابراین اجرای این طرح و برنامه ها را در دستور کار قرار دادیم تا در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و همچنین ترویج فرهنگ نذر گامی هر چند کوچک برداریم.

وی در خاتمه بیان کرد: امیدواریم خداوند به حق مظلومیت امام حسین علیه السلام، هر چه سریع تر این ویروس منحوس را ریشه کن کرده تا ما بتوانیم همچون سال های گذشته مراسم عزاداری باشکوهی برگزار کنیم.

پایان پیام/ 586